7 Nieodpartych ofert, które przyciągną klientów do Twojego salonu

News
  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Beauty
  3. 7 ofert, które przyciągną klientów do Twojej ...

Nawet jeśli w Twoim salonie panuje swobodna atmosfera, a klienci czują się jak w domu za każdym razem, gdy do niego wchodzą, prowadzenie salonu to poważny biznes, a strategii przyciągania klientów nie należy pozostawiać przypadkowi.

Jeśli zgadzasz się z naszym stwierdzeniem, czytaj dalej, aby poznać 7 rodzajów ofert i promocji, które sprawią, że Twoi klienci będą chcieli wracać do Twojego salonu jeszcze nie raz.

Przyprowadź przyjaciela

Oferta "przyprowadź znajomego" jest jedną z klasycznych promocji w salonach i od dłuższego czasu jest stosowana w celu zapełnienia salonów. Salon zyskuje dodatkowego klienta, a klient, który przyprowadził znajomego, może otrzymać rabat lub inną nagrodę.

W przypadku tego typu promocji ważne jest, aby oferta była trwała. Nie chcesz przecież, aby połowa dnia pracy była wykonywana za darmo. Ważne jest, aby znaleźć równowagę między atrakcyjnością oferty a wartością każdej usługi dla Twojego salonu.

Aby upewnić się, że klienci wiedzą o promocjach w Twoim salonie, użyj masowych wiadomości SMS, WhatsApp lub e-mail. Za pomocą mediów społecznościowych można dotrzeć do osób, do których nie ma jeszcze informacji kontaktowych.

Powrót do szkoły

Niezależnie od tego, gdzie się znajdujesz, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w pobliżu Twojego salonu mieszka wiele rodzin, które z chęcią skorzystają z możliwości otrzymania zniżki na strzyżenie dziecka wracającego do szkoły.

Rodzice często muszą martwić się o nowe mundurki lub ubrania, przybory szkolne itp., dlatego dobrym pomysłem jest zaoferowanie im czegoś, co zachęci ich do przyprowadzenia dzieci do salonu. Ponownie, jeśli zdecydujesz się zaoferować rabat, upewnij się, że nie wpłynie on negatywnie na średnią dzienną sprzedaż.

Zaletą promocyjnych strzyżeń dla dzieci jest to, że matka lub ojciec często decydują się na jednoczesną stylizację lub strzyżenie włosów- rodzice uwielbiają możliwość zaoszczędzenia czasu i energii!

Uwagi dotyczące rabatów

Ludzie często popełniają błąd, zapominając o swoich obecnych klientach podczas projektowania promocji dla swoich salonów. W rzeczywistości sprzedaż obecnym klientom jest jednym z najtańszych sposobów na dokonanie sprzedaży!

Zaoferuj zachętę w postaci 10% zniżki na następną wizytę w salonie osobom, które zostawią pozytywną recenzję w mediach społecznościowych, na blogu lub na stronie z recenzjami, takiej jak Yelp lub innych stronach z recenzjami, które są używane w Twoim mieście.

Współpracę z innymi firmami

Pomysł współpracy z inną firmą może wydawać Ci się szalony. Oczywiście, jesteś zajęty skupianiem się na własnej działalności, ale prawda jest taka, że Twoi klienci odwiedzają wiele firm i specjalistów spoza Twojego salonu i warto nawiązać współpracę, nawet jeśli jest ona tymczasowa, z firmą, która uzupełnia Twoją działalność, aby przyciągnąć nowych klientów.

Współmarketing ma na celu połączenie dwóch marek w celu przeprowadzenia akcji marketingowej, na której zyskują obie strony.

Aby zachęcić klientów do odwiedzin, spróbuj zorganizować promocje dla swojego salonu z salonami stylizacji paznokci, wizażystami, salonami spa, hotelami, organizatorami ślubów, jubilerami itp. Na przykład inne firmy znajdujące się w pobliżu Twojego salonu mogą być zainteresowane poleceniem Twoich usług, jeśli zapytają ich o dobry salon w pobliżu.

Druga firma pomaga swoim klientom znaleźć to, czego potrzebują, a Twój salon może zyskać nowego klienta. Udane kampanie współmarketingowe tworzą sytuacje korzystne dla obu stron, które przynoszą korzyści nie tylko firmom partnerskim, ale także ich klientom.

Dodatkową korzyścią jest zawsze możliwość nawiązania kontaktów i budowania relacji z innymi przedsiębiorcami w okolicy.

System nagród lojalnościowych

Pozyskanie nowych klientów, którzy przyjdą do Twojego salonu po raz pierwszy, to dopiero połowa sukcesu. Trzeba też pracować nad tym, aby klienci wracali i stali się stałymi klientami.

W tym momencie do gry wchodzi system nagród lojalnościowych - za każdym razem, gdy odwiedzają Twój salon, zdobywają punkty, a to przybliża ich o krok do otrzymania nagrody. Ostatecznie to Ty decydujesz, ile wizyt będzie potrzebnych, aby użytkownicy zaczęli otrzymywać zachęty i nagrody za swoją lojalność.

Zachęty i nagrody mogą mieć różny charakter - od kwoty pieniężnej za usługę, przez darmowy szampon, po 20% zniżki na następną wizytę. Upewnij się tylko, że nagrody są korzystne nie tylko dla klienta, ale także dla Twojego salonu.

Zniżki urodzinowe

Wysłanieklientowi wiadomości e-mail lub WhatsApp z kuponem rabatowym lub prezentem produktowym z okazji jego urodzin z pewnością wywoła uśmiech na jego twarzy, a także wzmocni jego więź z Twoim salonem!

Zaplanuj comiesięczne wysyłaniewiadomości e-mail do klientów, którzy obchodzą urodziny, aby mieć pewność, że zawsze będą otrzymywać Twoje promocje.

Złożyć ofertę 3 x 2

Wystarczy spojrzeć, jaki wpływ ma to na sprzedawców kosmetyków, aby przekonać się, jak skuteczna może być oferta "3 w cenie 2". Kto z nas może się oprzeć kupieniu kilku produktów, gdy ma wrażenie, że jeden dostaje za darmo?

Doskonałym sposobem na wdrożenie tej oferty specjalnej bez wrażenia, że rozdajemy produkty, jest upewnienie się, że tylko najtańszy z trzech elementów jest rozdawany za darmo. Załóżmy na przykład, że klient jest zainteresowany szamponem, maską do włosów i głęboką kuracją naprawczą. Szampon będzie najtańszym produktem, a zabieg głęboko naprawczy jest znacznie droższy, co oznacza, że powinieneś osiągnąć przyzwoity zysk, a jednocześnie dać klientowi poczucie, że został potraktowany w szczególny sposób.

Teraz, gdy wiesz już, jakie są niektóre z najbardziej skutecznych promocji w salonach, warto przeanalizować te strategie ze swoim zespołem, aby dowiedzieć się, co sądzą o każdej z nich. Nie wszystkie promocje w salonie są odpowiednie dla Twojej firmy i Twoich klientów. Wysokiej klasy salon może nie chcieć oferować "tanich" produktów, ponieważ nie będzie to pasowało do jego wyrafinowanego wizerunku. Zachęcam Cię do sprawdzenia, które promocje w salonie najlepiej sprawdzają się w Twoim przypadku.

Jeśli uważasz, że ten artykuł jest przydatny i uważasz go za edukacyjny i dobry materiał dla profesjonalistów z branży beauty, podziel się nim na swoich portalach społecznościowych.

Powiązane artykuły:

1) Kolorymetria: wszystko, czego potrzebujesz, aby uzyskać najlepsze barwniki.

2. co jest potrzebne, aby otworzyć własny salon kosmetyczny lub centrum urody?

3. Inwentaryzacja dla salonów fryzjerskich, pełna kontrola, jakiej potrzebujesz.