Wskazówki, jak zdobyć portfolio kosmetologiczne online

News

Portfolio online jest świetnym narzędziem do reklamowania swoich umiejętności kosmetologicznych zarówno potencjalnym pracodawcom, jak i potencjalnym klientom. Zanim jednak nastała era cyfrowa, trzeba było stworzyć fizyczne portfolio, które można było przynieść na rozmowy kwalifikacyjne lub pokazać klientom. Oczywiście, nadal dobrze jest mieć jedno z nich, ale teraz portfolio online jest jeszcze bardziej krytyczne. Oto kilka wskazówek, jak stworzyć swoje portfolio kosmetologiczne online.

Drukowane portfolio pokazuje, że jesteś profesjonalistą i może zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy o pracę. Jest to również świetne rozwiązanie dla klientów, którzy mogą je przeglądać, gdy czekają na Twoje usługi. Ale nie zamierzasz zostawić portfolio po rozmowie kwalifikacyjnej i nie zamierzasz pozwolić klientom zabrać go ze sobą. To jest, gdzie cyfrowe portfolio przychodzi w. Oto kilka korzyści, które zapewnia:

Wszystko w Internecie jest wyszukiwalne, więc twoje portfolio ma potencjał, aby być widziane przez więcej osób, zwłaszcza jeśli połączysz je ze swoimi kontami w mediach społecznościowych. Jak sieci, będzie to również łatwiejsze dla Ciebie, aby podzielić się swoją pracą z ludźmi, dając im adres URL lub wizytówkę z adresem URL na nim.

Tylko tyle można umieścić w segregatorze. Cyfrowe portfolio może zawierać o wiele więcej. To nie znaczy, że trzeba zawierać każdy styl fryzury lub magii makijażu można utworzyć, ale można pokazać lepszą różnorodność.

W przypadku cyfrowego portfolio nie będziesz musiał niczego drukować, co ułatwia jego aktualizację. Po prostu zaloguj się, załaduj swoje zdjęcia lub CV i kliknij zapisz. Zaoszczędzisz również kilka dolarów, nie kupując tych materiałów.

Zanim będziesz mógł zacząć, musisz stworzyć samą witrynę. Możesz użyć WordPress, Wix.com, lub jednej z wielu darmowych stron portfolio online. Wszystkie są dość łatwe w użyciu i nie wymagają żadnej specjalnej wiedzy komputerowej. Oto kilka dodatkowych wskazówek, które pomogą Ci stworzyć Twoje portfolio:

Szczególnie za pierwszym razem, gdy ktoś wpisuje adres URL do paska wyszukiwania, nie chcesz, aby popełnił błąd. Wybierz coś krótkiego i profesjonalnego, np. swoje imię i nazwisko lub nazwę firmy.

Wybierz szablon, który przyciąga wzrok, ale nie jest zbyt przesadzony. Chcesz, aby uwaga została skupiona na Twojej pracy, a nie na wzorach czy kolorach tła.

Jaka jest najlepsza fryzura lub kolor, jaki kiedykolwiek wykonałeś? Umieść jedno lub dwa zdjęcia swoich najlepszych prac na stronie głównej lub w pobliżu górnej części strony. W ten sposób nie zostanie pominięte i da użytkownikowi powód do kliknięcia przez resztę Twojego portfolio.

Upewnij się, że strona jest łatwa do nawigacji dla użytkownika. Oddziel fryzury męskie, damskie i dziecięce. Trzymaj podobne style razem. Miej oddzielne sekcje dla strzyżeń, manicure i makijażu. Zamieść galerię zdjęć klientów przed i po zabiegu. Pamiętaj tylko, aby uzyskać ich zgodę, zanim opublikujesz publicznie ich zdjęcia.

Co jest lepsze od wspaniałych zdjęć Twojej wspaniałej pracy? Ty w akcji! Dodaj krótkie filmiki jak pracujesz z nożycami, nakładasz makijaż lub zamieniasz nagie paznokcie w dzieła sztuki. Nie potrzebujesz profesjonalnego sprzętu - wystarczy Twój smartfon. Ale musisz mieć kamerzystę, który uchwyci kluczowe momenty transformacji.

Zdjęcia opowiadają tylko część Twojej historii. Daj ludziom znać, jak bardzo jesteś wykwalifikowany, dołączając kopię swojej licencji kosmetologicznej i wszelkich certyfikatów specjalizacji, które zdobyłeś. Dodaj swój życiorys, aby podkreślić swoją edukację, szkolenia, nagrody i konkursy.

Sekcja "O mnie" pozwoli Ci pokazać swoją osobowość. Dlaczego robisz to, co robisz? Co Cię najbardziej pasjonuje? Ta sekcja pozwoli Ci nawiązać kontakt z followersami, przyjaciółmi oraz obecnymi i przyszłymi klientami.

Zadowoleni klienci mówią bardzo dużo. Poproś niektórych z Twoich klientów o wycenę lub referencje, jak bardzo byli zadowoleni z Twojej pracy. Pomoże to pokazać nowym klientom, że mogą Ci zaufać i świadczyć usługi, które spełnią ich oczekiwania.

Nie zapomnij podać swoich danych kontaktowych, aby ludzie wiedzieli jak Cię znaleźć. Aby Twoje portfolio stało się bardziej widoczne, umieść link do niego w mediach społecznościowych. Pamiętaj, aby często aktualizować swoją stronę, dodając nowe zdjęcia i informacje.